Viktig informasjon om Koronaviruset

Betaling


Konsultasjon
Betalingen skjer etter konsultasjonen ved resepsjonen. Vi foretrekker betaling via bankterminal, men tar også imot kontanter. 
Fra og med den 010910, ønsker  vi å begrense Giroutskrivning grunnet innføring av automatisk frikort fra NAV.  De som ønsker Giro får en fakturagebyr på 50 kr. 

Tilsendt giro etter tlf bestilling av henvisning/rcp/sykemeldning
Giroen med forfall på 14 dgr ble tilsendt hjem uten frakturagebyr. 

Girobetaling via bank
Det er viktig å angi faktura nr som betalingsinformasjon ved betaling.

Purring
Ved manglende betaling etter forfall, sender vi purring med gebyr. Vi purrer 3 ganger i året. 

Innkasso
Ved manglende betaling etter 2 gangs purring, sender vi regningen til innkasso byrået som vi har samarbeid med. 

Økonomisk problem
De som har vanskelighet med å betale sine regning, bør ta det opp med sin fastlege før forfallet. 

Skyldigbeløp
Pasienten med skyldige regninger mer enn 500 kr uten å ha avtale med sin lege, får ikke lenge vanlig legetime, men vi hjelper deg bare ved akutt tilstander.

Adresseendring
Ved flytting har pasient selv plikt til å melde fra adresseendringen til Schouslegene.